Edukator zrównoważonego rozwoju odpowiedzią na potrzebę kształcenia zrównoważonego społeczeństwa
Ewa Gajuś-Lankamer, Anna Maria Wójcik
Instytut Biologii, Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej, ul. Akademicka 19, 20-033 Lublin, Lublin, Poland
E-mail: ewa.gajuslankamer@poczta.umcs.lublin.pl; am.wojcik@poczta.umcs.lublin.pl
Abstract
The article presents the selected issues in education for sustainable development. It consists of the characteristics of this education. The main emphasis has been placed on the presentation of an original concept of educator for sustainable development educator. A description of such educator was given. The education model and the effects of its use in the practice of higher education were also shown.
Key words: educator, sustainable development, higher education, sustainable society
Streszczenie
Artykuł prezentuje wybrane zagadnienia dotyczące edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono w nim cechy charakterystyczne tej edukacji. Główny akcent położono na prezentację autorskiej koncepcji kształcenia edukatora zrównoważonego rozwoju. Zamieszczono opis sylwetki edukatora zrównoważonego rozwoju, model kształcenia i efekty jego zastosowania w praktyce szkoły wyższej.
Słowa kluczowe: edukator, rozwój zrównoważony, kształcenie w szkołach wyższych, zrównoważone społeczeństwo
Problemy Ekorozwoju 6(2)2011: 157-164